Joost Cottyn

afbeelding van Joost Cottyn
Twitter gebruikersnaam: 
Bedrijf: 
BNP Paribas Fortis
Aanspreking: 
Dhr.

Mijn artikels

Over wat we niet zien bij organisaties

Met een citaat uit "De Kleine Prins" van Antoine de Saint-Exupéry zet de auteur van "Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties" meteen de toon: "Alleen met het hart kun je goed zien. Het wezenlijke is voor het oog onzichtbaar."

De mystiek van het zakendoen

Op zoek naar ideale vakantielectuur? Joost Cottyn recenseert "De mystiek van het zakendoen", dat begint met een mooi citaat van Viktor E. Frankl, een man die gevangen zat in de concentratiekampen en de grondlegger/ontdekker is van de Logotheorie.

'Anders klant zijn' is een goede vertrekbasis

Een creatieve manier om medewerkers klantbewuster te maken, is om ze te laten nadenken hoe ze als klant de klantgerichtheid die ze verwachten, zelf kunnen beïnvloeden, schrijft Joost Cottyn, Employee Advocacy, in een recensie van het boek "Uit liefde voor de klant" van Els Dhaeze.