Nieuws

Subscribe to Kwinta.be
Kurt De Somvielle

Bereken de Cost of non-Quality

Het beheersen van de total cost of quality betekent het voorkomen, bewaken en corrigeren van alle kwaliteitsproblemen. Maar hoe begin je daaraan?
Willy Vandenbrande

VIDEO - Functie volgt kennis

De waarde van kwaliteitsmanagers ligt niet in hun titel, maar in wat ze weten. Het is hun kennis die het verschil maakt.
Willy Vandenbrande

VIDEO - Quality on Steroids: Leading disruptive change

Ontdek hoe kwaliteit een belangrijke rol kan spelen in de digitale transformatie.
Het congres vindt plaats in Lissabon

Herontdek kwaliteit tijdens het EOQ congres in Lissabon

Het Europese kwaliteitscongres van EOQ staat van 23 tot 24 oktober in het teken van het thema "Rediscovering quality".

Oproep kandidaten Kwinta Business Excellence Award

Ken je iemand die zich dagelijks inzet voor een verbetertraject en de daaruit vloeiende business excellence? Of beter nog: ben je zélf zo iemand?
Foto Premium Sound Solutions

Lessons learned over gestructureerd borgen

Het excellence team van Oost-Vlaamse productiebedrijven kwam eind juni samen bij Premium Sound Solutions (PSS) in Dendermonde om kennismanagement tegen het licht te houden. Karel Verhoeven legde uit hoe PSS dat aanpakt.

Ontdek hoe je de kwaliteitscultuur beïnvloedt

Wat kan je als leider doen om de (kwaliteits)cultuur te beïnvloeden? Dat ontdek je tijdens een workshop onder leiding van Ben Barbé, VP Strategy and Business Improvement Management bij J&J, tijdens het VCK congres.
Henk Deprez

Sommige dingen moeten wél van ISO

Weet je nog, toen ISO 9001:2015 verscheen? Hoera! Geen verplichte procedures meer, geen verplicht handboek meer. Minder bureaucratie, meer aantoonbaarheid in de praktijk.

De zwakste schakel in informatiebeveiliging

Bewustzijn creëren bij medewerkers. Dat is het allerbelangrijkste in informatiebeveiliging. Want de mens is de zwakste schakel, zo bleek tijdens de sessie met Rob Jansen van DNV GL.
De ISO 9001-norm

Hoe tevreden ben je over ISO 9001-certificering? Vul de enquête in

Nicolas Callebout voert een tevredenheidsonderzoek over de ISO 9001 in het kader van het behalen van zijn masterdiploma in Business Economics aan UGent.