Bereken de Cost of non-Quality

Het beheersen van de total cost of quality betekent het voorkomen, bewaken en corrigeren van alle kwaliteitsproblemen. Maar hoe begin je daaraan?

Kurt De SomvieleKurt De Somviele, Sr. Quality Manager bij NWL EMEA, geeft in de sessie van september meer uitleg over de "Cost of Poor Quality" in relatie tot de Total Cost of Quality (ook wel de Cost of Failure).

Targets, probleemzones en opportuniteiten

Hoe kan je dat meten, definiëren en opvolgen zodat je maatregelen kunt nemen om de kosten te drukken? Een slechte productkwaliteit heeft immers een blijvend effect op het behoud van klanten, merkimago en financiële resultaten.

Ontdek hoe je targets definieert, prioriteiten stelt, probleemzones en opportuniteiten in kaart brengt.

Schrijf je nu in voor de ledensessie van dinsdag 17 september bij 4 Wings in Westerlo.

Schrijf je in >>

Delen via

Verwante artikelen

Kurt Bauschardt (Creative Commons-licentie)

De cost of quality, of wat kwaliteit je opbrengt

Kwaliteit is gratis. Deze wapenkreet sierde eind jaren zeventig de cover van het boek van Philip Crosby. Zijn boodschap was duidelijk: kwaliteitsproblemen aanpakken brengt een organisatie meer op dan de kosten van non-conformiteit.

Challenger en de Cost of Poor Quality

De ramp met de Challenger, nu 30 jaar geleden, toont aan hoe de slechte kwaliteit van een klein onderdeel enorme (zichtbare en onzichtbare) kosten met zich mee brengt: de Cost of Poor Quality (COPQ).