De klant bij voetbalploegen

De focus op klantentevredenheid vormt de spil van de ISO 9000-norm. Maar wie is de klant bij een voetbalploeg, vraagt het tijdschrift "ISO Management Systems" zich af.

Zijn het de toeschouwers, de spelers, de sponsors of de aandeelhouders? Het artikel verscheen in 2002, maar de principes zijn nog altijd actueel. Download in pdf-formaat.

Download het artikel in pdf-formaatThis article first appeared in the Nov/Dec. 2002 issue of ISO Management Systems, and is published here with permission.

Delen via

Verwante artikelen

Bottas in de Mercedes

Waarom Mercedes onklopbaar is in de formule 1

We zijn vijf grand prix' ver in het formule 1-seizoen en het Mercedesteam domineert als nooit tevoren: Lewis Hamilton en Valtteri Bottas grepen vijf één-twee zeges op rij. Een unicum, waarvoor ze Judson Estes op hun blote knieën mogen bedanken.

Wat als je F1-metingen gebruikt om levens te redden?

Peter van Manen werkte tientallen jaren voor McLaren Applied Technologies Limited, dat sensoren levert om data te verzamelen in de autosport. Wat als... je die technologie toepast in ziekenhuizen?

Wat een ziekenhuis kan leren van snelle pit stop

1.92 seconden, zo lang duurt het nog om de 4 banden te wisselen van een formule 1-auto. In de jaren '50 duurde dat nog een minuut. Net als in de operatiekamer van een ziekenhuis moet een grote groep mensen naadloos, tegen de klok, samenwerken in een beperkte ruimte.