Defecte airbags leiden tot terugroepacties

Als het misgaat bij een toeleverancier van een product in een oligopolie, dan zijn de gevolgen meteen voelbaar bij tientallen bedrijven, zo tonen de defecte airbags van toeleverancier Takata aan.

Foto beschikbaar via ceative commons by Ricardo VelasquezTakata produceert sinds 1988 airbags en heeft ongeveer 20% van de globale markt in handen. BMW, Chrysler, Ford, Honda, Mazda, Nissan, en Toyota zijn maar enkele van de automerken die klant zijn bij Takata, en al miljoenen wagens moesten terugroepen. Het probleem met de airbags kwam in 2008 aan het...

Delen via

Verwante artikelen

Bottas in de Mercedes

Waarom Mercedes onklopbaar is in de formule 1

We zijn vijf grand prix' ver in het formule 1-seizoen en het Mercedesteam domineert als nooit tevoren: Lewis Hamilton en Valtteri Bottas grepen vijf één-twee zeges op rij. Een unicum, waarvoor ze Judson Estes op hun blote knieën mogen bedanken.
Mannelijke crash test dummy

Column: Fitness for use (m/v)

Van zodra een product of dienst voldoet aan de eisen die eraan gesteld worden, is het kwaliteitsvol. Dat is toch wat de Amerikaanse kwaliteitsgoeroe Joseph Juran met "Fitness for use" bedoelde.
Joeri Staelens en Wim De Molder

Omgaan met menselijke fouten

Allemaal samenwerken aan kwaliteit en innovatieve procesinnovatie: dat zijn de twee pijlers waarop de kwaliteitsverbetering steunt bij CNH Industrial.

Meer lezen? Deze sectie is enkel voor Kwintaleden!

Nog geen Kwintalid? Sluit je aan!