Dienstverlenende sector

Roest bekroond tot Europese Quality Leader

De Nederlander Robin Roest, directeur Repair bij CED, is door de Europese kwaliteitsorganisatie EOQ uitgroepen tot European Quality Leader.

"Nearshoring deels oorzaak Chinese groeivertraging"

De Chinese groeivertraging is voor een deel te wijten aan de versnelde opkomst van nearshoring in de supply chain. Dat schrijft professor David Simchi-Levi van de Massachusetts Institute of Technology.

Procesoptimalisatie vertrekt altijd vanuit klant

Toen ik vernam dat Geert Brandt en Ann Peirs een boek geschreven hebben over procesoptimalisatie, was ik onmiddellijk nieuwsgierig om het te lezen. Mijn enthousiasme werd wel iets getemperd toen ik de volledige titel vernam: “Procesoptimalisatie in de publieke sector.” Ik werk namelijk in de privésector.

Ook vastgoedsector kan leren van ISO 9001

ISO 9001 is ook perfect toepasbaar in de vastgoedsector. Dat bewijst het Gentse vastgoedkantoor Trans-Immo: “Zelfs als je het toepast zonder voor certificatie te gaan, is het een absolute meerwaarde. Gewoon al eens je documentenbeheer tegen het licht houden, zorgt voor verbeteringen”.

Professionalisering vastgoedsector via ISO 9001?

Enkel voor leden
Kan ISO 9001:2008 een meerwaarde betekenen binnen de professionalisering van de vastgoedsector? Over die vraag boog Pauline Delmulle zich in haar bachelorproef voor HoGent.

NPS-score staat centraal bij Carglass®

Enkel voor leden
Tevreden klanten volstaan niet voor autoruitenspecialist Carglass®. Klanten moeten een onvergetelijke service krijgen en een gevoel van ‘delight’ hebben als ze het service center buitenrijden.

Leren omgaan met online klantenratings

Enkel voor leden
In de horecasector moeten ze al langer geen klantentevredenheidsonderzoeken meer zelf doen: klanten posten na hun doortocht in hotels en restaurants zelf een bespreking en rating op websites als Tripadvisor, Booking.com,...

"Breng medewerkers in contact met klanten"

Zet de stap naar customer experience in plaats van enkel klantentevredenheid na te streven, zegt Catherine Dick , Senior Internal Consultant bij Belfius Bank. "Klanten kunnen wel tevreden zijn met wat ze krijgen, maar je kunt ze veel meer bieden door in hun huid te kruipen en te redeneren zoals zij redeneren."

"Eens je een dienst levert, wordt het een verworven recht"

Eddy Annys, managing director bij Randstad, benadrukt dat alles begint bij het focussen op wat je klant belangrijk vindt.

Starten met kwaliteitsmanagement in kmo's

Van alle Europese jobs in de privésector zijn er 37% terug te vinden in kmo's (kleine en middelgrote ondernemingen die tussen de 10 en 250 mensen tewerkstellen). Toch blijft kwaliteitsmanagement als concept om te verbeteren schaars in kleinere organisaties.