EFQM

Wat zijn jouw sterkten als Business Excellence-organisatie?

Wat zijn je mogelijkheden? En hoe groei je daarin verder? Met een benchmarkmodel voor Business Excellence toont Jo Harrewijn je tijdens een interactieve Kwinta sessie hoe je je organisatie, of delen ervan, vergelijkt met anderen.

De wereld op zijn kop? Ceo's eisen duurzaam regeerakkoord

De ceo's van 15 Nederlandse bedrijven roepen politici op om een duurzaam regeerakkoord op papier te zetten dat duurzaam ondernemerschap beloont en zo groene, economische groei bevordert. Krijgt hun initiatief navolging elders in Europa?

Leer uit het succes van anderen in plaats van uit je eigen fouten

Wat doet jouw organisatie om de klantervaring te verbeteren? Excellente organisaties zijn steeds op zoek naar het leveren van een betere klantervaring.

68 praktische tools voor verbetertrajecten

Het "Excellence One Toolbook" is een praktische set van maar liefst 68 tools en technieken die je kan gebruiken in je job als kwaliteitsmanager tijdens EFQM-verbetertrajecten.

Examenkoorts

Mijn dochter van 14 is op van de zenuwen. Morgen krijgt ze haar rapport. Nochtans hoeft ze zich nergens zorgen over te maken. Ze is steeds bij de betere helft van de klas. Akkoord, wiskunde ligt haar niet echt, maar het is haalbaar, mits de klassieke moeite. En toch is ze weer één grote brok stress. Ze is al twee keer uit bed gekomen omdat ze niet kan slapen.

Waar beginnen om te komen tot een excellente organisatie?

Als excellente organisatie heb je een duidelijk beeld van de te bereiken eindresultaten. Die eindresultaten volg je op en je stuurt bij waar nodig. Dat lijkt simpel. Maar wat zijn de meest belangrijke hefbomen – in jouw specifieke werksituatie - om te komen tot de gewenste eindresultaten?

Nadruk EFQM 2013 ligt op flexibiliteit

Elke 3 jaar houdt de European Foundation for Quality Management haar EFQM-model tegen het licht om er zeker van te zijn dat het relevant blijft in een snel veranderende wereld.

Remy Reul: "Moeilijke vragen zijn uitdagingen"

"Als je wil verbeteren, moet je uit je vaste denkpatronen kunnen breken." Een gesprek met Remy Reul, Business Excellence Manager bij Umicore. Het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg bekroonde hem tot winnaar van de Business Excellence Award 2011 in de profitsector.

EFQM Award voor het Turkse Bilim Pharmaceuticals

EFQM noteerde tijdens de 20ste editie van de Excellence Awards de hoogste gemiddelde score op de weerhouden dossiers ooit. Naast één award maakte de Europese organisatie ook negen prijswinnaars bekend.