Hertel wint Amerikaanse business improvement-prijs

ISixSigma kent jaarlijks verbetertrofeeën toe. Hertel nam het in de finale op tegen het business improvement team van het Amerikaans leger, departement Missiles and Space. Filip Juchtmans, de Belgische business improvement manager en zijn internationale business improvement verantwoordelijke, Ben Doornbusch, konden de jury overtuigen en mochten voor Hertel de trofee mee naar Europa nemen.

In 2005 startte Hertel een internationaal georiënteerde business improvement- afdeling op. Doel was om de interne processen met behulp van Lean en Six Sigma te optimaliseren. Na twee jaar sloeg de afdeling een nieuwe weg in. “We investeerden in jong talent en leidden medewerkers op tot yellow, green en black belts. Zij houden zich full time met nationale en internationale projecten bezig”, zegt Filip Juchtmans, zelf black belt.

Het resultaat leidde op twee jaar tijd tot doorbraakresultaten, zowel financieel als inzake bedrijfscultuur. Hertel hecht veel belang aan de betrokkenheid van alle medewerkers. Het bedrijf voert het Lean Six Sigma-programma nu in al zijn vestigingen in.

Hertel telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers en heeft 115 jaar ervaring in de industrie. Het bedrijf biedt klanten in de olie-, energie-, gas- en procesindustrie een totaalpakket aan project- en onderhoudsdiensten.
www.isixsigma.com/awards; www.hertel.com

Delen via

Verwante artikelen

Kurt Bauschardt (Creative Commons-licentie)

De cost of quality, of wat kwaliteit je opbrengt

Kwaliteit is gratis. Deze wapenkreet sierde eind jaren zeventig de cover van het boek van Philip Crosby. Zijn boodschap was duidelijk: kwaliteitsproblemen aanpakken brengt een organisatie meer op dan de kosten van non-conformiteit.

Hoe je iedereen meekrijgt met kwaliteit

Medewerkers meekrijgen, of het nu over de corporate kwaliteitspolicy gaat of over een Lean mindset, is de rode draad die door de goede kwaliteitspraktijk van zowel Continental Automotive Benelux als van BASF Antwerpen liep.

De opportuniteiten van Six Sigma

In onze snel veranderende wereld zijn er meer constanten dan gedacht. Zo blijft het voor elk bedrijf belangrijk om de kosten van niet-kwaliteit te verminderen, de productiviteit te verhogen en klanten tevreden te stellen.