Hoe hou je je medewerkers tevreden?

Medewerkers vormen de ruggengraat van een dienstverlenende organisatie. Bij een schoonmaakbedrijf is dat niet anders.

JeroenEnkele jaren geleden zette Jeroen Heijmans, beleidsadviseur op het hoofdkantoor van het Nederlandse schoonmaakbedrijf CSU, het project "Fris in je werk" op de sporen.

Op het menu? Een brede waaier aan activiteiten om medewerkers duurzaam inzetbaar te houden en het verzuim te beheersen en voorkomen.

Continuïteit

Het ziekteverzuim halveerde en medewerkers waren gelukkiger en productiever geworden, wat bijdraagt aan de continuïteit van het bedrijf.

Jeroen Heijmans werd uitgeroepen tot Business Improvement Manager 2018 door het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) en zal tijdens de Kwinta sessie van 21 mei zijn mensgerichte personeelsbeleid uit de doeken doen.

Schrijf je in

Delen via

Verwante artikelen

Roest bekroond tot Europese Quality Leader

De Nederlander Robin Roest, directeur Repair bij CED, is door de Europese kwaliteitsorganisatie EOQ uitgroepen tot European Quality Leader.

"Nearshoring deels oorzaak Chinese groeivertraging"

De Chinese groeivertraging is voor een deel te wijten aan de versnelde opkomst van nearshoring in de supply chain. Dat schrijft professor David Simchi-Levi van de Massachusetts Institute of Technology.

Procesoptimalisatie vertrekt altijd vanuit klant

Toen ik vernam dat Geert Brandt en Ann Peirs een boek geschreven hebben over procesoptimalisatie, was ik onmiddellijk nieuwsgierig om het te lezen. Mijn enthousiasme werd wel iets getemperd toen ik de volledige titel vernam: “Procesoptimalisatie in de publieke sector.” Ik werk namelijk in de privésector.