Hoe meet je klantentrouw (en niet alleen maar klantentevredenheid)?

Benedikt Sommerhoff laat je tijdens het VCK congres "Is meten weten?" kennismaken met de Design Thinking-methodologie, meer bepaald de nadruk die wordt gelegd op inzicht in de klantenbehoeften.

Sommerhoff vertelt hoe je Design Thinking kunt gebruiken om inzicht te verwerven in de behoefte van de basisgebruiker en zo radicaal nieuwe ideeën kunt creëren. Daarnaast leer je hoe je klantentrouw, en niet alleen maar klantentevredenheid, meet en ontwikkelt.

Buyer persona

Tijdens het congres geeft Sommerhoff ook een praktische workshop. Daarin vertrekt hij van het concept 'buyer persona' om inzicht te verwerven in de behoeften van klanten.

Sommerhoff werkt sinds 17 jaar voor de Duitse kwaliteitsvereniging DGQ. Hij behaalde in 2012 een doctorsgraad met een onderzoek naar de transformatie van het beroep van de kwaliteitsmanager.

Het VCK congres Is meten weten? vindt plaats op dinsdag 28 november 2017 in het ICC in Gent.

Delen via

Verwante artikelen

Wanneer de nood het hoogst is, is Fipronil nabij

Columns zijn een erg populair literair genre. Het wemelt ervan in kranten en tijdschriften. “Zo moeilijk kan dat dan niet zijn” hoor ik u al denken beste lezer, maar sta me toe u daar toch even in te corrigeren. Deze column bijvoorbeeld moet over kwaliteit gaan (of er toch van ver iets mee te maken hebben), behandelt best een actueel thema en dat thema moet dan nog beginnen met de juiste letter.

Is kwaliteit meten van werkprestaties taboe?

Hoe meet je kwaliteit in werkrelaties? En hoe vind je een goed evenwicht tussen vertrouwen en controle? Vragen waarover econoom en filosoof Antoon Vandevelde zich buigt tijdens het VCK congres "Is meten weten?".

Wat als je F1-metingen gebruikt om levens te redden?

Peter van Manen werkte tientallen jaren voor McLaren Applied Technologies Limited, dat sensoren levert om data te verzamelen in de autosport. Wat als... je die technologie toepast in ziekenhuizen?

Reactie

Plaats ook op: