Hoe meet je klantentrouw (en niet alleen maar klantentevredenheid)?

Benedikt Sommerhoff laat je tijdens het VCK congres "Is meten weten?" kennismaken met de Design Thinking-methodologie, meer bepaald de nadruk die wordt gelegd op inzicht in de klantenbehoeften.

Sommerhoff vertelt hoe je Design Thinking kunt gebruiken om inzicht te verwerven in de behoefte van de basisgebruiker en zo radicaal nieuwe ideeën kunt creëren. Daarnaast leer je hoe je klantentrouw, en niet alleen maar klantentevredenheid, meet en ontwikkelt.

Buyer persona

Tijdens het congres geeft Sommerhoff ook een praktische workshop. Daarin vertrekt hij van het concept 'buyer persona' om inzicht te verwerven in de behoeften van klanten.

Sommerhoff werkt sinds 17 jaar voor de Duitse kwaliteitsvereniging DGQ. Hij behaalde in 2012 een doctorsgraad met een onderzoek naar de transformatie van het beroep van de kwaliteitsmanager.

Het VCK congres Is meten weten? vindt plaats op dinsdag 28 november 2017 in het ICC in Gent.

Delen via

Verwante artikelen

Meten heeft wel degelijk meerwaarde

Ik vermoed dat we het er allen eens over kunnen zijn dat meten wel degelijk een meerwaarde met zich meedraagt. Hoewel meten eerder bestempeld kan worden als een kwantitatieve tool, werd door verschillende sprekers op het congres gewezen op het kwalitatieve aspect.

Herbeleef het congres

Het VCK congres ligt alweer een week achter ons. Op de Facebookpagina van Kwinta kan je je congresdag herbeleven met het fotoverslag van onze fotografe Kathleen Steegmans.

Over de valkuil van het meten

Camille Bonduelle, masterstudente Bedrijfspsychologie en personeelsbeleid aan de UGent, hoorde veel boeiende ideeën tijdens het VCK congres. Alle sprekers hadden een verschillende visie op het thema  en juist dit maakte het congres zo interessant.  Dit is een overzicht van een paar inspirerende ideeën die ik heb ik bijgehouden na het congres.

Reactie

Plaats ook op: