Hoe verhoudt kwaliteitscultuur zich tot organisatiecultuur?

Wat betekent kwaliteitscultuur en hoe verhoudt zich dit tegenover organisatiecultuur? En wat heeft organisatiecultuur met fysica te maken?

Johan Haelterman, CEO Bureau voor Normalisatie (NBN), bespreekt in een interactieve sessie hoe organisatiecultuur ontwikkeld kan worden in functie van de bedrijfsstrategie.

Hij stelt de Culture by Design-methodiek voor aan de hand van het NBN als case study.

Hij licht hierbij toe hoe het NBN dit zelf toepaste en hoe het NBN evolueerde van een statisch overheidsbedrijf naar een klantgerichte organisatie.

Wil je erbij zijn? Ontdek het programma en schrijf je in voor het VCK-congres op 21 november.

Logo NBN

Delen via

Verwante artikelen

Van de CEO tot de operator: iedereen betrokken bij kwaliteit

Wanneer elke medewerker van een organisatie, van de CEO tot de pas aangeworven operator, bewust is van zijn bijdrage aan de kwaliteit van een organisatie en beslist heeft om zijn bijdrage zo effectief mogelijk te maken, kan je spreken van een organisatie met een sterke kwaliteitscultuur.

Congresdag: alles wat je moet weten over het VCK-congres

Het is zover: nu donderdag 21 november 2019 vindt het VCK-congres plaats in het Radisson Blu Astrid Hotel in Antwerpen.

Kwaliteitscultuur stopt niet bij de normgrens

Bij kwaliteitsmanagement binnen een organisatie, denk je misschien al snel aan de ISO 9001-norm. Maar kwaliteit gaat nog veel verder.