Hoe werk je aan de kwaliteitscultuur in je organisatie?

Katrien Jacobs en Lieze Van Dessel gaan tijdens het VCK-congres op zoek naar een antwoord op de vraag hoe je kunt (mee)werken aan kwaliteitscultuur in je organisatie.

Aan de hand van kennisdeling met peers en concrete methodieken met het oog op betrokkenheid en transparante communicatie verzamelen we een set kritische succesfactoren voor een goede kwaliteitscultuur.

Na deze workshop ga je dan ook naar huis met een toolbox om in je eigen organisatie (verder) aan de slag te gaan.  
 
Deze (inter)actieve workshop is relevant voor zowel leidinggevenden als medewerkers.
 
Katrien Jacobs en Lieze Van Dessel begeleiden al verschillende jaren veranderingsprocessen in het hoger onderwijs. Momenteel zijn ze verbonden aan de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, waar ze opleidingen ondersteunen bij de uitbouw van hun onderwijsprogramma’s en de ontwikkeling van hun kwaliteit.

Wil je erbij zijn? Schrijf je in voor het VCK-congres op 21 november.

Delen via

Verwante artikelen

Hoe digitalisering kwaliteitscultuur kan ondersteunen

Sinds W. Edwards Deming stelde: "Kwaliteit is ieders verantwoordelijkheid", hebben kwaliteitsexperts veel energie gestoken in het toepassen van dit idee in hun bedrijf. Wat zijn de resultaten vandaag de dag?

"Commitment moet van medewerkers zelf komen"

"Leidinggevenden moeten begrijpen wat de cultuur is in een organisatie vooraleer ze een kwaliteitscultuur kunnen creëren", vindt Sonja Van Acker van Lloyd's Register. "Ze moeten faciliteren en sturen, maar het commitment moet van de medewerkers zelf komen."
Henk Deprez

Kwaliteitscultuur: geloof of wetenschap?

‘Onze medewerkers zijn niet betrokken’, ‘er is onvoldoende kwaliteitsbewustzijn’, ‘we moeten dringend iets doen aan onze kwaliteitscultuur’:  Het zijn de vaak gehoorde noodkreten van managers, die als dagelijkse opdracht hebben om een product of dienst van maximale kwaliteit af te leveren.