Janssen Pharmaceutica wint Supply Chain Award

Geneesmiddelenproducent Janssen Pharmaceutica heeft de "Supply Chain Award 2013" gewonnen met het project "Global Planning Concept Design".

premier Elio di Rupo tijdens de inhuldiging van het nieuw distributiecentrum van Janssen Pharmaceutica in La Louvière.Met dat project harmoniseert Janssen Pharmaceutica wereldwijd de planningsprocessen.  

De publieksprijs ging dit jaar naar Procter & Gamble en Tupperware, die de handen in elkaar slaan om gezamenlijk vracht via het spoor naar Griekenland te vervoeren. Dat bespaart kosten en leidt tot minder CO2-uitstoot.

Extra winnaars tijdens jubileumeditie

Naar aanleiding van de tiende editie van de uitreiking werden 2 extra prijzen uitgereikt: het publiek koos het project rond retourlogistiek door Telenet en de beschutte werkplaats Imsir tot ‘Audience 10 Years Favorite Award’.

De jury bekroonde Barco met de ‘Best Achievement Award for Continuous Supply Chain Optimization’ voor het project ‘First Time Right: enabling the new Barco’ (pdf). Eerder deze week viel Barco al in de prijzen met de publieksprijs Business Excellence Award 2013 van het VCK.

Met de Supply Chain Award willen de Vereniging voor Inkoop en Bedrijfslogistiek (VIB) en Pics een forum creëren voor logistieke processen en de meest innovatieve projecten in de kijker plaatsen en belonen.

Delen via

Verwante artikelen

Quastion: het antwoord op (bijna) al uw vragen over kwaliteit

Quastion is een divisie van Qplus consult die gespecialiseerde GxP (zoals GMP, GDP, GCP en GVP) trainingen en seminaries voor de (bio-) farmaceutische industrie evenals trainingen voor persoonlijke ontwikkeling (bijvoorbeeld time management) levert.

Transformatie, een noodzaak?

De snelheid waarmee baanbrekende innovaties hun weg vinden naar het publiek geeft aanleiding tot maatschappelijke verandering, schrijft Ben Barbé van Janssen Pharmaceutica. Hij gaat dieper in op de gevolgen en de impact ervan op kwaliteit.

"Chinese leidinggevenden minst spraakzaam"

“Wereldwijd zijn er inzake bevlogenheid niet zulke grote verschillen”, vindt Ben Barbé, ‎vice president Strategy and Business Improvement Management bij Janssen Pharmaceutica (Johnson & Johnson). “Wat wel altijd speelt, is de cultuurcomponent.”

Reactie

Plaats ook op: