Klanten

Tools voor een innovatieve procesoptimalisatie

Een innovatieve procesoptimalisatie waarbij de kwaliteitsdienst achter de knoppen zit, demonstreert hoe kwaliteit en innovatie elkaar kunnen versterken.

Nieuwe norm tegen fake reviews

Heb je ze ook eerst gelezen, de reviews, voordat je je hotel boekte op Booking.com? Je bent niet alleen: 90% van de consumenten raadpleegt online reviews vooraleer ze een zaak bezoeken.

Roest bekroond tot Europese Quality Leader

De Nederlander Robin Roest, directeur Repair bij CED, is door de Europese kwaliteitsorganisatie EOQ uitgroepen tot European Quality Leader.

Aan de slag: iedereen klantgericht laten denken

Een bordspel waarmee medewerkers hun bewustwording over klantbeleving vergroten: dat is het "Customer Experience Game", een originele manier om de stem van de klant te laten doorklinken binnen je bedrijf.

Kwaliteitsdienst achter de knoppen bij nieuw, innovatief proces

Bij de innovatieve procesoptimalisatie die Robin Roest bij CED op de sporen zette, was het de kwaliteitsdienst die achter de knoppen zat.

Klantentevredenheid: and nothing else matters?

Binnenkort zijn het weer solden, soms versterkt met het woord “Uitverkoop” en dat is de term waar ik aan dacht toen het nieuws kwam dat RSC Anderlecht te koop stond. De meest prestigieuze voetbalploeg van het land, zoals Jan Mulder terecht opmerkte in extra-time. De beste is uiteraard Club Brugge, maar daar wil ik het nu even niet over hebben.

Je medewerkers meekrijgen in een Customer Excellence-project

Een Customer Excellence-project op de sporen zetten is vaak iets dat bovenop de dagelijkse werklast komt. Hoe zorg je ervoor dat je je collega’s en management toch enthousiast meekrijgt in zo’n traject?

Nieuwe customer journey bij schadeafhandeling

Sijpelt er water binnen in je woning, dan moet je eerst naar je verzekaar bellen die een expert inschakelt om de schade te inspecteren. Dekt je verzekering de schade, dan krijg je een geldbedrag uitgekeerd. Hoe kan dat beter?

Lessons learned over Customer Excellence

Customer Excellence is enkel mogelijk als de klant bewust aanwezig is in het denken en handelen van letterlijk iedere medewerker. Maar hoe breng je dat nu in de praktijk?

'Anders klant zijn' is een goede vertrekbasis

Een creatieve manier om medewerkers klantbewuster te maken, is om ze te laten nadenken hoe ze als klant de klantgerichtheid die ze verwachten, zelf kunnen beïnvloeden, schrijft Joost Cottyn, Employee Advocacy, in een recensie van het boek "Uit liefde voor de klant" van Els Dhaeze.