Mijn artikels

Subscribe to Kwinta.be

Het ABC van kwaliteit in 26 delen: Quo Vadis?

Q is een speciale letter, zeker in het Nederlands. Zeldzaam in gebruik en zowel geliefd als gehaat door Scrabble-spelers. Voor deze column zou ik natuurlijk Quality als onderwerp kunnen gebruiken, maar dat is veel te evident en veel te Engels. Daarom dit keer een oude liefde van me: het Latijn. Op hier en daar een burgemeester na, spreekt niemand dat nog.

Kijk mee achter de schermen van deze 3 kwaliteitsteams

Met de uitleg over de video SOP's van Bekaert, score- en verbeterborden bij AZ Maria Middelares en het kwaliteitsproces van een Lab & Inspection Module bij Van de Velde lichten 3 leden van het VCK-netwerk een tipje van de sluier van hun kwaliteitsinspanningen.

Nieuwe collega's gezocht bij SGS

SGS België auditeert en certificeert kwaliteitsmanagementsystemen, alsook veiligheidsmanagement, milieumanagement en voedselveiligheidsystemen. Ter uitbreiding van hun huidig team zoekt SGS nieuwe collega's.

Fotoverslag Kwinta sessie juni goede praktijken

Leden van het VCK-netwerk deden tijdens de laatste Kwinta sessie voor de zomervakantie 3 goede praktijken uit hun organisatie uit de doeken. Bekijk het fotoverslag.

Nieuwe customer journey bij schadeafhandeling

Sijpelt er water binnen in je woning, dan moet je eerst naar je verzekaar bellen die een expert inschakelt om de schade te inspecteren. Dekt je verzekering de schade, dan krijg je een geldbedrag uitgekeerd. Hoe kan dat beter?

Nieuwe vacatures bij Pfizer

Pfizer is op zoek naar nieuwe talenten die hen inspireren en die hun waarden en missie onderstrepen om van de wereld een gezondere plek te maken.

Waarom je kwaliteit niet meer kunt managen in een simpele spreadsheet

Regelgeving, standaarden, interne processen,... de omgeving van een organisatie verandert constant. Aan jou de continue uitdaging om te borgen dat je dienstverlening blijft voldoen aan verwachtingen en kwaliteitseisen. Een hele klus. Hoe ga jij daarmee om?

Hoe krijg je je medewerkers mee met Customer Excellence?

Een Customer Excellence-project op de sporen zetten is vaak iets dat bovenop de dagelijkse werklast komt. Hoe zorg je ervoor dat je je collega’s en management toch enthousiast meekrijgt in zo’n traject?

Ontdek goede praktijken over video-SOP's, verbeterborden en de Lab & Inspection Module

Yves Herbrant (Quality Manager Technology bij Bekaert), Valery Ameel en Lot Vande Populiere (Van de Velde) en Annelies Lippens van AZ Maria Middelares stellen in de Kwinta sessie van juni hun bedrijfscase voor.

Hoe zou het nog zijn met de revisie van de ISO 50001?

Binnenkort verschijnt een eerste ontwerp (DIS) van de nieuwe versie van de energiemanagementnorm ISO 50001, waarvan de publicatie eind 2018 gepland staat.