Voeding

Subscribe to Voeding

Blockchain vertelt hele productverhaal

Italiaanse wijnmakers lopen voorop met de implementatie van My StoryTM, een oplossing die consumenten een eenvoudige blik gunt in de inhoud van iedere wijnfles.

Welk certificaat past best bij jouw bedrijf?

De keuze in type (food) kwaliteitscertificaat is groot. Enkele factoren bepalen welk certificaat best bij jou past. Maak de juiste keuze aan de hand van deze tips.

Wanneer de nood het hoogst is, is Fipronil nabij

Columns zijn een erg populair literair genre. Het wemelt ervan in kranten en tijdschriften. “Zo moeilijk kan dat dan niet zijn” hoor ik u al denken beste lezer, maar sta me toe u daar toch even in te corrigeren. Deze column bijvoorbeeld moet over kwaliteit gaan (of er toch van ver iets mee te maken hebben), behandelt best een actueel thema en dat thema moet dan nog beginnen met de juiste letter.

Revisie ISO 22000 rond voedselveiligheid komt op stoom

De ISO 22000, een internationale standaard rond voedselveiligheid, krijgt een update. Dat was ook nodig, want de vorige versie dateert al van 2005.

Oost-Europa wil af van "tweederangsvoedsel"

Vlees dat in de Slovaakse winkelrekken ligt bevat meer vet, de fishsticks minder vis en frisdranken meer kunstmatige zoetstoffen dan dezelfde producten in Oostenrijk.

Concurrentie op basis van kwaliteit in plaats van oorsprong

Franse producenten van vlees- en melkproducten moeten sinds kort verplicht vermelden uit welk land hun ingrediënten en grondstoffen komen. FEVIA, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, vindt dat Belgische bedrijven de concurrentie moeten kunnen aangaan op basis van hun geleverde kwaliteit.

Ook voedselverpakking aan normen onderworpen

Sinds begin dit jaar worden alle audits rond verpakkingsmateriaal in de voedingssector uitgevoerd volgens de nieuwe versie van de BRC Global Standard for Packaging and Packaging Materials Issue 5.

"Mensen bij kwaliteit betrekken door hen feedback te geven"

1985. Bernard Hinault fietst voor de vijfde keer naar de zege in de Ronde van Frankrijk. “We are the World” is de bestverkochte single. En in het Oost-Vlaamse Wieze trekt chocoladefabrikant Callebaut Willy Geeraerts aan als kwaliteitsmanager.

"Winst maken is zorg dragen voor onze doelgroep"

Toen De Wase Werkplaats van klant Nestlé de vraag kreeg om tegen eind dit jaar een aantal specifieke kwaliteitsniveaus te halen, twijfelde de beschutte werkplaats niet om dat ambitieuze project, ondanks het vele werk, met veel enthousiasme aan te vatten.

TMVW voert pleidooi voor duurzaam water

Het tekort aan water zet een rem op welzijn en welvaart in heel wat gemeenschappen én het bedreigt de internationale stabiliteit. Het integraal waterbedrijf TMVW steunt duurzame waterinitiatieven in de wereld én in Vlaanderen.