Z-Impact: strategisch advies van business consultants voor de toekomst

Sinds 2 december brengt Kanaal Z op woensdagavond het nieuwe programma Z-Impact. In deze reeks thema-uitzendingen wordt dieper ingegaan op de vele uitdagingen waar bedrijven, not for profit organisaties en overheden vandaag mee geconfronteerd worden, en hoe ze daar dankzij strategisch advies gepast op kunnen inspelen.

Het zijn boeiende tijden voor bedrijven, not for profit organisaties en overheden: trends als de globalisering van de economie, digitalisering van dienstverlening en nieuwe verwachtingen van consumenten kunnen een belangrijke impact hebben op het functioneren en de rendabiliteit van organisaties.

Net op zo’n ogenblikken kan bijstand van een onafhankelijke consultant een bijzondere meerwaarde opleveren. Vanuit een helikopterperspectief overschouwen consultants de strategie en de werking van organisaties, kunnen ze out-of-the-box voorstellen aanreiken en helpen om nieuwe plannen concreet door te voeren. Zo verhogen ze de slagkracht van bedrijven en not for profit organisaties, maar zelfs ook overheden.

Trends

Deze nieuwe reeks, die tot stand komt in samenwerking met Möbius Group, focust tien weken lang op de trends die nu en in de nabije toekomst op bedrijven en organisaties afkomen. Business consultants zullen vanuit hun expertise advies geven over hoe ondernemers en managers daar het best mee om kunnen gaan.

Z-Impact, vanaf 2 december elke woensdagavond op Kanaal Z en Canal Z. Het programma kan ook online bekeken worden via www.kanaalz.be. Bekijk hieronder de trailer.

Delen via

Verwante artikelen

"Duidelijke keuzes nodig om te excelleren"

Om te excelleren zijn er duidelijke keuzes nodig. Dat vindt Peter De Pauw. Door een goed samenspel tussen strategie en kwaliteitsbeheer kunnen de genomen keuzes geïmplementeerd worden, zonder door te schieten in planmatig gedrag of bureaucratie.

Bruggen naar het onvoorspelbare

Onvoorspelbaarheid bij het nemen van strategische beslissingen kan volgens professor Aimé Heene (Universiteit Gent) wel degelijk gemanaged worden.

Innoveren kan je leren

Nieuwe concurrentie duikt vandaag vaak uit het niets op, denk maar aan Uber, Spotify of Airbnb. Het Business Model Canvas bereidt je voor op zulke aardverschuivingen in je sector.